Binnen KeyVue draait alles om het opvolgen van jouw leads. Van registratie en salesproces tot rapportage, de gehele opvolging kan jij naar wens en niveau binnen KeyVue afhandelen.
Wat wordt er onder leads verstaan?
Een lead is iemand die op enigerlei wijze belangstelling getoond heeft voor (het aanbod van) jouw bedrijf en dus mogelijkerwijs geïnteresseerd is in het afnemen van jouw diensten of producten, maar daar nog geen (definitieve) keuze over heeft gemaakt.
Je kan deze leads in hoofdlijnen verdelen tussen bruto en netto leads.
Bruto Lead
Een bruto lead is iemand die mogelijk geïnteresseerd is in jouw diensten of producten. Dit is de massa in jouw leadstroom. Het wil niet perse zeggen dat iedereen die in deze groep zit, daadwerkelijk open staat voor jouw propositie.
Een voorbeeld van en bruto leadstroom:
- Online waardebepaling aanvragen
- Online wat kan ik lenen berekeningen
In KeyVue plaatsen wij deze bruto leads wanneer je gebruikmaakt van onze leadgeneratie tools automatisch onder het kopje Kansen en niet direct in een fase van jouw pijplijn. Jij kan dan zelf scannen welke van deze leads interessant genoeg zijn om op te volgen. Zo hebben ze geen invloed op jouw rapportages. Als KeyVue signaleert op basis van regels dat iemand meer dan bruto lead is, komen ze automatisch in een fase terecht.
Netto lead
Een netto lead is iemand die geïnteresseerd is in jouw diensten of producten en waar jij direct op kan handelen.
Een voorbeeld van een netto leadstroom:
- Afspraak aanvragen
- Waardebepaling aanvragen met interesse indicatie of urgentie indicatie
- Advies gesprek aanvragen
- Meer informatie verzoeken
- Cross sell
- Upsell
Netto leads komen direct in de juiste fase van jouw pijplijn terecht op basis van de ingestelde regels.
Pijplijn & Fase
Leads plaatsen we in pijplijnen. In de pijplijn bevindt de lead zich in een fase.