De status Kans is een bijzondere en belangrijke status. KeyVue beschikt over de mogelijkheid om zelf leads te vergaren via online kanalen zoals social media, nieuwsbrieven, marketing automations, websites, display marketing of Google advertising.
Deze leads komen binnen in KeyVue via de Emma smart marketing module of ActiveCampaign. Je leest hier meer over onder het hoofdstuk Smart Marketing.
Leads kunnen ook via ingestelde webhooks binnenkomen in KeyVue. Je leest hier meer over in het hoofdstuk Webhooks.
Als jouw organisatie gebruik maakt van deze mogelijkheid kunnen deze leads verschijnen onder de status Kans of een door jou zelf bepaalde fase.
Dit doen wij zodat jij onderscheidt kan maken tussen bruto en netto leads. Je leest hier meer over in de introductie van dit hoofdstuk.
Indien je kiest voor Kans beschouw je deze leads dus als bruto leads waarbij jijzelf (de huidige gebruiker) beslist of je deze wel of niet handmatig wilt oppakken. Het zijn dus kansen voor jou als KeyVue gebruiker en jij bent zelf in controle of je gebruik wilt maken van deze kansen.
Alle leads die als Kans erin staan zijn al door KeyVue automatisch afgehandeld en verwerkt. Daarnaast geeft KeyVue ook automatisch weer wat de kans van slagen is van deze leads, zodat jij gericht te werk kan gaan. Je leest meer over de functionaliteit 'Kans van slagen' bij dit specifieke onderdeel in deze handleiding.
Als je een lead bekijkt die de status "Kans" heeft krijg je twee extra knoppen te zien waarmee je zelf kan bepalen wat je met deze lead wilt doen.
Je kunt kiezen om de lead op te pakken en direct in de juiste status te zetten. Je kan er ook voor kiezen om deze meteen te sluiten, omdat het niet interessant genoeg is.
Wil je gebruiken maken van de status 'Kans' voor deze leads? Via de algemene Smart Marketing instelling beslis jij hoe deze status wordt toegekend.