Binnen KeyVue heb jij de mogelijkheid om Taken aan te maken voor jezelf en voor collega's. Je kan een opmerking noteren bij de taak en je collega's automatisch informeren.
Taken kunnen ook door het systeen automatisch worden aangemaakt als een lead aan bepaalde voorwaarden voldoet. Jouw interne KeyVue beheerder kan hier zelf keuzes in maken.
Door het gebruik van taken zorg je ervoor dat je belangrijke momenten en zaken niet uit het oog verliest. Je ziet deze terugkomen op je dashboard.
De soorten taken zijn voorgedefinieerd. Je kan kiezen tussen de volgende types bij het aanmaken van een taak.
Afspraak
Je hebt een afspraak gemaakt met de lead. Wanneer je deze optie kiest, kan je vervolgens nog aangeven of het:
- Een video afspraak is
- Een telefonische afspraak is
- Een afspraak op kantoor is
- Een afspraak bij de klant is
Je wilt dat er op een bepaalde datum en tijd door jou of door een collega per e-mail iets verzonden wordt of nagevraagd wordt. Je kan in de opmerkingen noteren als herinnering wat je wil dat er gebeurt. In de praktijk wordt dit bijvoorbeeld gebruikt om een paar dagen na de afspraak een taak neer te zetten voor de medewerker om een e-mail te sturen of er nog vragen zijn na aanleiding van de afspraak.
Nb. Dit soort e-mails zijn ook volledig te automatiseren via de smart marketing module. Neem daarvoor contact op met je account manager.
Bellen
Je wilt dat er op een bepaalde datum en tijd door jou of door een collega per telefoon iets wordt gemeld of nagevraagd. Je kan in de opmerkingen noteren als herinnering wat je wil dat er gebeurt. In de praktijk wordt dit bijvoorbeeld gebruikt om zes maanden na een waardebepaling die niet succesvol was een taak neer te zetten voor de medewerker om een de lead nog eens te bellen (herziening waardebepaling).
Nb. Dit soort taken zijn ook volledig te automatiseren via de smart marketing module, neem daarvoor contact op met je account manager.
Herinnering
Jij wilt op een bepaalde datum en tijd herinnerd worden aan een lead. Jij krijgt van KeyVue op het gekozen moment een e-mail ter herinnering. Dit wordt in de praktijk vaak ingezet voor langere termijn leads. (Bijvoorbeeld een nieuwbouw koper die nog een bestaande woning moet verkopen, waarop een herinnering wordt ingesteld zodat jij op tijd een seintje krijgt om deze lead te benaderen)
Post
Je wilt dat er op een bepaalde datum en tijd door jou of door een collega per post iets wordt toegezonden. Je kan in de opmerking noteren als herinnering wat je wil dat er gebeurt. In de praktijk wordt dit bijvoorbeeld gebruikt om vlak voor of na een waardebepaling een kantoor brochure te sturen (waarom kies je voor ons kantoor).
Nb: Dit soort taken zijn ook volledig te automatiseren via de smart marketing module, neem daarvoor contact op met je account manager.
Facturatie
Met deze taak kan jij, indien het relevant is voor commissie afrekening, een seintje geven dat deze lead klaar is voor financiële afhandeling.
Update
Met deze taak wordt jij als KeyVue gebruiker gevraagd de gegevens van de lead bij te werken naar de meest recente status. In de praktijk wordt dit vaak een dag na de afspraak verwerkt. Degene die de afspraak had krijgt dan als taak om de dag erna de lead bij te werken. Hierdoor vergeet men dit niet en geeft de sales funnel binnen KeyVue altijd het juiste beeld.