De Emma widget is een krachtige tool om leads te vergaren via alle online kanalen. Om de Emma widget te kunnen gebruiken, is het nodig om via de Makelaar MaQr jouw eerste functionaliteit te kiezen.
Bezoek de Makelaar MaQr omgeving in KeyVue via: Makelaar MaQr.
(Let op, jouw gebruikersrechten moeten wel van het niveau beheerder zijn om dit te kunnen zien.)
Stap 1. Voeg de embed code toe.
Om Emma te kunnen gebruiken, moet er een klein stukje code toegevoegd worden aan jouw website. De meeste websites maken gebruik van Google's tag manager, waarmee je dit eenvoudig en snel kan doen. Meestal kost de implementatie niet meer dan vijf minuten. Indien nodig kan je onze partner Marketing Perron benaderen voor ondersteuning. Bij elke flow die je via onze marketplace afneemt zit ondersteuning bij het opstarten inbegrepen via Markting Perron.
De embed code vind je op de Emma - Widget pagina. Rechts bovenin zie je een blok 'Toon embedcode'
Als je hier op klikt, verschijnt de code die jij kan kopiëren en plakken in jouw website of tag manager. En met die actie heb jij vervolgens Emma geïmplementeerd. Er zijn geavanceerde implementatie mogelijkheden. Je leest hier meer over onderaan dit artikel.
Aan- of uit zetten van Emma.
Emma kan passief of actief aanwezig zijn op jouw website. Als je Emma widget aanzet door het schuiven van de knop 'Toon popup of avatar', dan zie je Emma verschijnen op jouw website.
Laat je Emma uitstaan als widget, dan verschijnt ze niet automatisch, maar kan je haar laten oproepen door gebruik te maken van linkjes in je eigen content. Wanneer jouw bezoeker op één van die linkjes klikt, verschijnt Emma alsnog op het scherm.
Emma popup of avatar
Emma komt in twee vormen, als popup of als avater. De popup versie heeft meerdere stijlen en altijd maar één CTA. De avatar heeft één stijl, maar tot maximaal vijf CTA's.
Je kan elk momenten wisselen van CTA of stijl.
Emma popup
Je hebt gekozen om Emma als popup te gaan tonen aan jouw bezoekers. Er zijn vier keuzes nodig om de popup te configureren.
1. Als eerste moet je beslissen wat jouw call to action gaat zijn voor deze popup. Er is één CTA mogelijk. Je klinkt op het pulldown menu welke flow moet openen als er op de popup geklikt wordt. Vervolgens selecteer je de gewenste flow.
De beschikbare lijst is gebaseerd op wel of niet geactiveerde flows via de Keyvue Marketplace.
2. Daarna beslis je waar je de popup wilt weergeven: links of rechts onderin op jouw website.
3. Vervolgens beslis je de stijl van jouw popup. Je kan kiezen uit:
Klassiek
Cirkel
Modern
4. Als laatste kan je de animatie configureren. Bij de klassieke en circkel variant van de popup kan je er voor kiezen om de popup na een aantal seconden geminimaliseerd weer te geven op jouw website. Dat configureer je bij stap 4.
Emma popup content
Wij hebben voor jouw gemak de content al geschreven, afhankelijk van de geselecteerde flow die jij voor de popup hebt. Je kan echter op deze pagina zelf de inhoud van de popup veranderen. Dit doe je bij popup content configuratie.
Je kan op de pagina de preview uit- en aanzetten om zodoende meteen te zien hoe jouw gekozen teksten overkomen.
Emma popup styling
De look en feel van de popup kan jij aanpassen onder popup styling configuratie
Je kan op de pagina de preview uit- en aanzetten om zodoende meteen te zien hoe jouw gekozen styling overkomt.
Emma avatar
Als je Emma instelt op 'Avatar' kan je tot vijf verschillende call to actions communiceren. Emma verschijnt dan niet in een popup stijl, maar als een mini assistent op de pagina.
Configureren CTA voor Emma Avatar
Als Emma in avatar modus staat, zie je een configuratie blok verschijnen waar jij kan bepalen welke call to actions Emma moet hebben.
Dit kan een mix zijn van slimme marketing automation flows vanuit onze Marketplace, maar ook jouw eigen url's en informatie ondersteunen wij. Middels het groene plusje onderaan kan jij tot vijf keuzes toevoegen.
Avatar menu stijl
Onderaan de pagina kan jij het menu aanpassen qua kleur.
Je kan hier kiezen welke kleur de menuoptie en de tekst van de optie heeft.
Geavanceerde emma (embed code) implementatie
Standaard is emma op elke pagina aanwezig als je de pop-up of avatar aanzet. Echter kan je per pagina bepalen dat je niet wilt dat deze te voorschijn komt. Dit doe je via de google tag manager. Wanneer je aan de embed code van emma de volgende waarde toevoegt:
&disabled
Zal de pop-up of avatar niet worden getoond op de pagina waar je dit via de tag manager instelt. Heb je hulp nodig bij het configureren van de google tag manager, neem contact op met jouw KeyVue account manager. We helpen je graag.
Standaard is emma als pop-up aanwezig met de zelfde basis flow op elke pagina. Je bepaalt in KeyVue welke flow dat is. Maar je kan ook instellen door behulp van de google tag manager dat per pagina een andere flow en cta in de pop-up verschijnt. Je schrijf je content in KeyVue per flow. En bepaalt in de tag manager dat op specifieke pagina's een andere CTA moet verschijnen. Je doet dit door een toevoegen te doen aan de embed code.
Onderstaand de mogelijke keuzes waarmee je een andere flow kunt forceren:
&flow=agent: Ik wil inzicht in de kosten van een makelaar.
&flow=information: Ik wil graag meer informatie.
&flow=valuation: Ik wil een waardebepaling aanvragen.
&flow=checklist: Ik wil een checklist aanvragen.
Heb je hulp nodig bij het configureren van de google tag manager, neem contact op met jouw KeyVue account manager. We helpen je graag.
Wanneer er via Emma een lead binnenkomt wordt deze ook doorgestuurt naar ActiveCampaign. Je kunt optioneel nog een tag meegeven die aangemaakt moet worden bij het contact in ActiveCampaign. Bijvoorbeeld als de lead binnenkomt via een actie pagina, of specifiek gedeelte van je website. Dat kan handig zijn voor eventueel conditionele content of een andere afhandeling in jouw automatiserings flow. In de tag manager kan een toevoeging doen aan de embedcode van emma. Je kan dit per pagina anders instellen, of voor de gehele site instellen.
Voorbeeld:
&tag=ActieFB
Op de locatie van ActieFB vul je je eigen gekozen tag in. Deze wordt dan aangemaakt in ActiveCampaign.
Heb je hulp nodig bij het configureren van de google tag manager, neem contact op met jouw KeyVue account manager. We helpen je graag.
Wanneer er via Emma een chat dialog gestart wordt tonen we de standaard bedrijfsnaam zoals deze ingesteld staat in jouw KeyVue instellingen. Het kan zijn dat jij meedere merken bedient, of graag mensen per vestiging (plaats) wenst te helpen. Je kan dan via de google tag manager de naam die genoemd wordt overschrijven.
Voorbeeld
&companyname=Demo makelaars Amstelveen
Op de locatie van Demo makelaars Amstelveen vul je je eigen gewenste bedrijfs of vestigingsnaam in. Deze wordt dan getoond tijdens het chat gesprek. Het is handig dit te combineren met de mogelijkheid voor het aanmaken van een tag, zodat je bij de verder afhandeling kunt herkennen uit welk merknaam of vestiging je wilt communiceren.
Heb je hulp nodig bij het configureren van de google tag manager, neem contact op met jouw KeyVue account manager. We helpen je graag.